vacature
Junior Controller (M/V) voor 32-40 uur per week
Vacature Junior Controller (M/V) voor 32-40 uur per week
Ben jij een georganiseerde en gedreven professional met de ambitie om je financiële kennis en vaardigheden in te zetten binnen een dynamische organisatie? Lees dan snel verder!
Door de groei van onze organisatie zijn wij op zoek naar een Junior Controller voor ons kantoor in Almelo. Samen met de Controller en het financiële team word je verantwoordelijk voor de gehele financiële huishouding van de organisatie en zorg je voor een vlekkeloos verloop van alle financiële processen in de breedste zin van het woord.
Jouw rol
Het financiële reilen en zeilen van de organisatie is voor een groot deel afhankelijk van jou. Je bent altijd actief bezig om de organisatie naar een steeds hoger niveau te brengen. Je kunt goed samenwerken, maar ook zelfstandig proactief taken oppakken, zowel binnen het team als ook richting de afdelingen waarvoor je cijfers verwerkt, controleert en/of analyseert. Naast het toezicht houden en advies geven, bestaat jouw werk echter deels ook uit het doen van uitvoerende werkzaamheden en heb je een hands-on mentaliteit en help je ook anderen graag, indien nodig.
De belangrijkste taken zijn:
- Het verzorgen en controleren van de dagelijkse financiële administratie op juistheid en volledigheid en het toezicht houden op de financiën per afdeling: je krijgt energie van het bijhouden en verwerken van financiële gegevens;
- Boekhouding: Balansen, grootboeken, winst- en verliesrekeningen zijn voor jou als een spannende puzzel die je met gemak oplost;
- Ondernemerschap: Je vindt het leuk om de verdere professionalisering vorm te geven en bepaalt mede welke cijfers en prestatie-indicatoren relevant zijn, stelt deze samen, interpreteert ze en gaat daar actief mee aan de slag, samen met de verantwoordelijken in het bedrijf;
- Je bent in staat een brug te slaan tussen analyse & processen en administratie & controlling;
- Daarnaast ben je verantwoordelijk voor algemene zaken zoals het beheer van de debiteuren- en crediteurenadministratie en het verrichten van administratieve handelingen in de breedste zin van het woord.
Je brengt mee
- Je hebt een afgeronde boekhoudkundige/administratieve opleiding op bij voorkeur HBO-niveau
- Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal en een redelijke beheersing van de Engelse en Duitse Taal.
- Je bent leergierig, enthousiast en pro-actief
- Je hebt ervaring met werken met Excel en bij voorkeur ook AFAS
- Je bent betrouwbaar en integer
- Je hebt financieel-analytisch inzicht
- Je hebt enige jaren werkervaring
- Enige automatiseringskennis is een pré
- Je bent een teamspeler die met collega’s en externen op elk gewenst niveau communiceert en draagvlak weet te creëren
Over Sismatec
Sismatec levert verpakkings- en procesmachines aan klanten in voornamelijk de Voedingsmiddelenindustrie binnen Europa. Zo kunnen onze klanten het bereiden, bewerken, afvullen, wegen en verpakken van voedingsmiddelen volledig aan ons over laten. Ook helpen wij hen graag met lijnoptimalisaties en automatisering en leveren we veelal projecten turn-key op. Ons team bestaat uit bijna vijftig medewerkers.
Sismatec biedt
Je komt te werken in een sociaal team, waarbij er veel waarde gehecht wordt aan een prettige en gezellige werkomgeving. Ook heb je veel doorgroeimogelijkheden.
Sismatec organiseert verder regelmatig bedrijfsfeestjes en elke vrijdagmiddag hebben we met het team een borrel. Daarnaast word je als nieuwe collega snel opgenomen in het team.
Geïnteresseerd in deze functie?
Ben jij geïnteresseerd in deze functie, mail dan jouw motivatie naar Olga Buis: o.buis@sismatec.nl.